Just running

Just running

maandag 15 september 2014

Week 37: trainingen Marathon schema week 7

Week 7


Alweer week 7. Wat vliegt de tijd. Deze week een rustige week (<60km)als voorloper op de 3 aankomende piekweken(ca 90 km's).

Maandag 8 september 214: rustdag i.v.m.de 30 van Amsterdam Noord

Dinsdag 9 september 2014: baantraining 3 keer 2km (adidas zwart)
Vanavond een baantraining gedaan. De benen voelden nog zwaar dus 3 keer 2 km op ca. 4:10 was goed. Werd uiteindelijk gemiddeld 4:08 m/km. Dit voelde prima.

Donderdag 11 september 2014: baantraining 10 keer 600m (adidas adios)
Trainer was er niet i.v.m. de MILA wedstrijden vrijdag aanstaande. Tristan en ik hadden afgesproken gewoon een baantraining te doen conform "opdracht"van de trainer. Nou ja bijna conform dan. Trainer had het over 10 keer 400m. Tristan wilde km's maken en in overleg besloten we dan maar 10 keer 600m te gaan rennen. Niet te gek (was tenslooten wel een rustige week voor mij). Uiteindelijk gemiddeld 2:11m/600m aangehouden. Was hard zat.

Vrijdag 12 september 2014: 3 keer 5km (adidas zwart)
dee was 3 keer 5 km in marathontempo. Ik ben wat dat betreft nog een beetje zoekende naar die marathontempo voor mij. Wat is op basis van wat mijn marathontempo. Waar ga je op weg? Als je 4:19 gemiddeld op de 30km hebt gelopen moet je er dan 10 seconden bij optellen en 4:29/4:30 aanhouden op de marathon? Ik heb nog even om dat uit te vinden.

Zondag 14 september 2014: Bridge to Bridge 10EM Arnhem
Vandaag stond een interessante wedstrijd op het program: 10 EM.
Wat maakt het zo interessant? Ik ben nu actief in training voor de marathon van Amsterdam en dan is het leuk te ervaren of dat zijn vruchten afwerpt. Ik ging dit weekend met Suzanne (mijn vrouw) naar Arnhem als cadeautje voor haar verjaardag. Gelijk haar voor de 3 EM opgegeven en mijzelf voor de 10 EM.
Ik ging niet lopen voor een PR. Gewoon lekker lopen en zien waar het schip strand. Ik had in mijn hoofd weg te gaan op 4:10-4:13m/km.
Het was ca. 23 graden dat het startschot klonk. De wedstrijd bestond uit 2 ronden waarbij er 2 grote bruggen per ronde moesten worden "beklommen". Uitdaging was de bruggen op te lopen zonder al te veel snelheid te verliezen.

Ondanks het warme zonnetje kon ik 4:10 goed vasthouden. Op 14 km werd me toegeroepen dat ik op een 32ste plaats lag. Daaar was ik tot  dan toe helemaal niet mee bezig geweest. Maar nu ik er toch was zou een plek bij de eerste 30 lopers op het totale veld van 1145 loper op deze afstand wel leuk zijn...
Ik besloot een tandje bij te zeten en dat lukte en liep vervolgens weg van de 2 lopers waarbij ik mij bij km 10 tot 14 km had aangesloten. 
Ik haalde er nog een paar in en werd vervolgens omgeroepen als 26ste finisher van deze loop in een tijd van 1:06:14. Ik heb prima en zonder diep te gaan gelopen waarbij ik gemiddeld zo'n 4:08 m/km kon aanhouden en dus was mijn missie meer dan geslaagd. Lekker.


 

  










Geen opmerkingen:

Een reactie posten