Just running

Just running

donderdag 13 februari 2014

13 februari 2014 baantraining 20 keer 300 meter

Met een kleine club mede-runners, na een "zware verantwoording over mijn afwezigheid afgelopen dinsdag" begonnen aan de baantraining van vanavond. Op het menu: 20 keer 300 meter met daartussen 100 meter bijkom-rust.

De 300 meters liep ik samen met Johan, Marco en Nef. Nou ja, zo goed als samen. Nef en ik op ca. een seconde of 5 a 6 achter Johan en Marco. Ik hield 65/66 seconden aan wat dan weer uitkomt op 3:40 min/km. Mijn 20ste 300 ging in 58 seconden ofwel 3:20 min/km.

Als tip meegekregen van trainer Bert: Letten op mijn houding. Ontspannen en de armen -90graden-regel zijn de begrippen die ik moet gaan toepassen.Ik schijn wat gespannen/verkrampt te lopen en mijn armen gaan niet symmetrisch als ik ren. Tja hoe kom je daar van af....

Ieder geval weer heerlijk getraind.

1 opmerking: