Just running

Just running

donderdag 20 februari 2014

20 februari 2014: De 69 gepasseerd in positieve zin...


Na wat reacties in mijn omgeving over een “smaller koppie” toch maar eens op de weegschaal gaan staan.
Waar ik normaal rond de 71/72 kg weeg en dat niet overdreven zwaar is voor een man van 1,78, heb ik nu de barrière van 69 kg doorbroken.

Vind ik dit slecht of goed nieuws?
Ik vind dit goed nieuws. Bij een sportkeuring in 2012 zei de sportarts dat 71 kg een gezond gewicht is voor mij, maar ook dat voor het hardlopen een gewicht rond de 68 kg nog idealer (en verantwoord) is. Iedere kilo die je mee neemt tijdens het rennen is er tenslotte één. Aangezien ik voor het bereiken van mijn doel: de marathon van Amsterdam op 19 oktober nog vele km zal maken, zal ik waarschijnlijk nog wel wat aan gewicht gaan inleveren. 
 

1 opmerking: